Suizid-Schlinge in Burberry-Werbung: Das Luxus-Label entschuldigt sich

Nach dem Gucci-Skandal in dieser Woche folgt nun ein anderes Luxus-Label mit einem weiteren Aufreger.

Liz Kennedy brachte den Stein ins Rollen. Das Model sollte für Burberry einen Pullover der neuen Kollektion anprobieren. Doch um den Hals baumelten Schnüre, die zu einer Schlinge gebunden waren. Zu viel für das Model. Sie postete promt den Pullover auf ihrem Instagram-Profil und schreibt darunter: "Suizid ist nicht Fashion. Es ist weder glamourös noch edgy".







Während des Fittings versuchte Liz die Mitarbeiter zu dem Fauxpas zu befragen, doch die verwiesen sie nur darauf, dass sie doch bitte einen Brief an Burberry mit der Beschwerde verfassen solle. Der Pullover sei von dem Thema Marine inspiriert, das erkläre den Knoten.




Für Liz Kennedy, die selbst einen Selbstmord in der Familie erlebt hat, ein absolutes No-Go. In ihrem Post schreibt sie weiter, dass es ihr nicht um ihre eigene Emotionalität gehe sondern um die Blindheit der Fashion-Industrie gegenüber solch emotionalen Themen.




Erst vor ein paar Tagen hatte Gucci mit einem Pullover die Diskussion über Blackfacing angeheizt und ebenfalls einen Pulli aus der Kollektion genommen.



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@burberry @riccardotisci17 Suicide is not fashion. It is not glamorous nor edgy and since this show is dedicated to the youth expressing their voice, here I go. Riccardo Tisci and everyone at Burberry it is beyond me how you could let a look resembling a noose hanging from a neck out on the runway. How could anyone overlook this and think it would be okay to do this especially in a line dedicated to young girls and youth. The impressionable youth. Not to mention the rising suicide rates world wide. Let’s not forget about the horrifying history of lynching either. There are hundreds of ways to tie a rope and they chose to tie it like a noose completely ignoring the fact that it was hanging around a neck. A massive brand like Burberry who is typically considered commercial and classy should not have overlooked such an obvious resemblance. I left my fitting extremely triggered after seeing this look (even though I did not wear it myself). Feeling as though I was right back where I was when I was going through an experience with suicide in my family. Also to add in they briefly hung one from the ceiling (trying to figure out the knot) and were laughing about it in the dressing room. I had asked to speak to someone about it but the only thing I was told to do was to write a letter. I had a brief conversation with someone but all that it entailed was “it’s fashion. Nobody cares about what’s going on in your personal life so just keep it to yourself” well I’m sorry but this is an issue bigger than myself. The issue is not about me being upset, there is a bigger picture here of what fashion turns a blind eye to or does to gain publicity. A look so ignorantly put together and a situation so poorly handled. I am ashamed to have been apart of the show. #burberry. I did not post this to disrespect the designer or the brand but to simply express an issue I feel very passionate about.

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Burberry reagierte, der Geschäftsführer Marco Gobetti entschuldigte sich bei dem Model, zog den Pullover aus dem Verkehr und stoppte jede weiter Produktion.

Eva für MTV